Poučevanje klasične in akustične kitare,ukulele, ustvarjalno petje za otroke in odrasle, ustvarjalne glasbene delavnice "Vive creative", poletna šola Viva creativa, tečaji učenja akordov, tečaji za učitelje : Spodbujanje k ustvarjanju...

četrtek, 23. februar 2012

UČITELJ UČI UČENCA IN UČENEC UČITELJA

V življenju vedno učimo drug drugega. Učenec – učitelja, mož-ženo, otrok-starša in obratno. Ne učenec, niti učitelj nimata pomembnejše vloge. Oba sta enakovredna. Učitelj uči učenca in učenec uči učitelja.
Če učitelj uči učenca nepotrpežljivosti, bo tudi učenec učil učitelja in kasneje (ko bo odrasel) druge nepotrpežljivosti. Dokler učitelj ne sprejme učenca kot enakovredno osebo (brez obsojanja, ustvarjanja mnenj o osebi …), pri poučevanju ne bo dosegel pravih rezultatov (v smislu pozitivnega motiviranja, ustvarjanja zanimanja učencu za učenje). Lahko bo predmet poučevanja zelo zanimiv, vendar bo brez enakovrednega spoštljivega odnosa učitelja do učenca, rezultat poučevanja manj kvaliteten. Učencem bo znanje težje dosegljivo ali razumljivo zaradi vpletanja osebnih želja, pričakovanj, mnenj učitelja.

Zavesten učitelj ve, da je osnovni pogoj za uspešno poučevanje vzpostavitev enakovrednega odnosa, zato vedno bije bitko proti lastnim slabostim, navadam, lastnostim, ki rušijo njegov odnos do učenca. Zaveda se : Kar sejem-to žanjem!
Zavesten učitelj se nikoli ne vpleta v čustva svojih učencev. Učence razume, zakaj so v določenih čustvenih pretresih (jezi, zameri, brezvoljnosti …) vendar jih nikoli ne obtožuje - obsoja, ne pomiluje, ne ustvarja kakršnegakoli mnenja o njih-jih ne »predalčka«, postavlja v okvire.
Npr. (»Ta je nesposoben, ta se ne bo nikoli naučil itd…).
Z njimi se odkrito pogovarja in se zaveda, da lahko uči le s svojim vzgledom.
Ve, če je sam motiviran za določeno stvar, bo lahko kmalu še koga drugega motiviral. Če sam ne vidi smisla svojega učenja ali smisla v življenju, tudi druge ne bo uspel prepričati v smiselnost predmeta, ki ga poučuje.
Ne motivira s podkupovanjem, nagradami, pretiranim hvaljenjem, avtoriteto, ampak motivira z lastnim vzgledom- lastno motivacijo do predmeta o katerem uči. Za to ne potrebuje  specialnih učnih metod. Potrebuje le "srčne kvalitete" potrpežljivost, razumevanje, spoštovanje.