Poučevanje klasične in akustične kitare,ukulele, ustvarjalno petje za otroke in odrasle, ustvarjalne glasbene delavnice "Vive creative", poletna šola Viva creativa, tečaji učenja akordov, tečaji za učitelje : Spodbujanje k ustvarjanju...

petek, 25. oktober 2013

NAJ VSAK OTROK PIŠE SVOJ UČBENIK, USTVARJALNI UČNI NAČRT



NAJ VSAK OTROK PIŠE SVOJ USTVARJALNI UČBENIK – SVOJ USTVARJALNI UČNI NAČRT

Ideja se je porodila, ko sem pred več leti prebrala knjigo angleške učiteljice klavirja,
ki je učence pri pouku klavirja spodbujala k ustvarjanju svojih skladb. Pomislila sem, zakaj ne bi tega vnesla v vsakodnevno prakso?  Idejo sem nato še malo razširila. Zakaj ne bi vsak otrok (tisti - ki seveda pokaže zanimanje zato) pisal svoj ustvarjalni učbenik in v njem tisto, kar ima rad? Na primer učbenik uglasbenih otroških pesmi, popevk, instrumentalnih skladb ... ali ustvarjal svojo zgoščenko uglasbenih pesmi, improvizacij (v primeru, da se otrok uči po posluhu, se ne želi učiti notnega zapisa in svoje stvaritve snema). Od takrat raziskujem, kako spodbujati otroke k ustvarjanju. Tudi sama sem začela ustvarjati  in opazila, da ustvarjanje skladb spodbuja k razvoju posluha in omogoči  globlji stik z glasbo. Ko ustvarjaš se poslušaš, iščeš nove tone, akorde … ustvari se posebno vzdušje, tišina. Če nimaš prestrogih kriterijev do sebe in določenih terminov, je to  lahko zelo sproščevalna dejavnost.
Ustvarjanja nisem nikoli preizkusila v otroških letih. Zmeraj sem vse igrala po notah in se učila na pamet (večinoma uporabljala le prstni spomin) in mislila, da je skladanje glasbe možno le za posebno nadarjene ljudi. Zaradi tega svojega omejujočega prepričanja nisem niti poskusila zaigrati kaj po svoje. Ko pa sem po študiju s tehnikami premagala svoje strahove do ustvarjanja novega, sram pred petjem... pa sem spoznala, da sem zamudila »zabavo«, da sem med glasbenim šolanjem premalo časa namenila igranju po posluhu in ustvarjanju. Kadar ustvarjaš namreč avtomatsko zraven razvijaš posluh, ker se poslušaš.  In razvijanje posluha je tisto najpomembneje ... Še posebno če se slučajno s svojim instrumentom »znajdeš« na rojstnodnevnem praznovanju, kjer bi rad s petjem, igranjem popestril praznovanje. Vse note pa si pozabil doma.
Igranje po posluhu poglobi stik z glasbo, vmes ni posrednika (not), ki znižuje osredotočenost na poslušanje. Je dejavnost, ki nas umiri in jo lahko uporabimo tudi kot pripomoček za prakticiranje notranje tišine. Kajti če si popolnoma osredotočen na poslušanje, zraven ne moreš razmišljati. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj glasbeniki včasih pravijo, da so odvisni od vadbe, da kar nekaj pogrešajo kadar ne vadijo. Notranja tišina, ki se tu in tam vzpostavi pri vadbi namreč osvobaja in nas napolnjuje.  
Nekaj idej ustvarjanja sem opisala v ustvarjalnem zvezku Jaz ustvarjam glasbo,ki je namenjen le učencem, ki jih ustvarjanje veseli. Vanj otrok po želji zapisuje svoj "ustvarjalni učni program", sestavljen iz njegovih skladb, uglasbenih pesmi, improvizira …
Po želji lahko vanj tudi zapiše svoje stvaritve. V primeru, da se želi učiti notnega zapisovanja. Njegovo zaupanje vase raste, njegovo veselje do glasbe se poglobi, duh raziskovalca se prebudi :)





Pesem Neže Maurer je uglasbil osemletni Miha Vilč.
posnetek uglasbene pesmi

Minja Šumnik je uglasbila pesem Bine Štampe Žmavc z naslovom Rožica




Pesem Dež je uglasbil osemletni Maxi Zakrajšek in podobnih in lepih novih ustvarjenih melodij
je nastalo že zelo veliko ... V zadnjih šestih letih poučevanja približno sto.. Vse pesmi, ki so jih učenci uglasbili v tem šolskem letu, nameravam ob koncu leta
zbrati in nastal bo
njihov ustvarjalen učbenik:)

  Sedemletna Ana Brvar je uglasbila pesem z naslovom Teloh.