NOVI TEDNIK 4.1. 2011
NAJ ŽIVI USTVARJALNOST
Izšel je priročnik Ajše Svetlin, v katerem svetuje, kako spodbujati glasbeno ustvarjalnost.
Sredi decembra je učiteljica kitare v Glasbeni šoli Celje, izdala priročnik Viva creativa. Namenila ga je vsem
ki se ukvarjajo s poučevanjem igranja na glasbila, v njem pa izpostavila zlasti poti do iskanja in spodbujanja lastne ustvarjalnosti kitaristov.
Ideje za priročnik, so se Svetlinovi porajale med poukom, pohodi v naravi in meditaciji. "Dobre plati ustvarjanja so zlasti v tem, da je ustvarjanje odlično motivacijsko sredstvo pri poučevanju. Že pet minut ustvarjanja, improvizacije z glasom ali glasbilom popestri pouk in predstavlja učencu nagrado-slušno sprostitev pred naporno tehnično vadbo ali po njej. Vse to vzbuja pri otrocih željo po razvijanju posluha in pospešuje njihov razvoj, osmisli pouk teorije in harmonije in spodbuja k učenju. Ko otrok ustvarjalno izraža svoj odnos do okolja se s tem sprošča tudi raznih napetosti, pravi Svetlinova.
Komu je namenjen ta priročnik?
Priročnik je namenjen zlasti učiteljem in vzgojiteljem, tistim ki poučujejo različna glasbila, ne zgolj kitarskim pedagogom. V njem je razloženo več ustvarjalnih postopkov, s katerimi lahko otroci uglasbijo pesem, ustvarijo skladbo. Prav bo ta priročnik prišel tudi učencem višjih razredov kitare v "klasičnih" glasbenih šolah in staršem, ki želijo svoje otroke spodbujati h glasbenemu ustvarjanju.
Koliko časa je ta priročnik nastajal?
Nastajal, je od kar poučujem - torej sedem let. Veliko idej zanj sem dobila pri pouku, zlasti skozi vprašanja, kako izboljšati poučevanje, predvsem pa, kako otroke motivirati. Ideje so se rojevale postopoma.
Vedno so pri učenju vsakega glasbila najbolj mučne vaje, nenehno ponavljanje in brušenje tehnike. V čem je ta priročnik drugačen?
Zelo dobra plat ustvarjanja je, da otroke zelo motivira za glasbo. Takoj ko nekaj ustvarijo sami-zapojejo po svoje, si zaželijo, da bi to znali zaigrati tudi s svojim glasbilom, hkrati jih to pritegne k piljenju tehnike. K temu, da se še bolj potrudijo pri tehniki igranja. zato rajši vadijo in kmalu ugotovijo, da vadba sama ni tako težaven del procesa učenja igranja glasbila.
Za mladostnike je glasba med najpomembnejšimi deli življenja, otroci so pogosto prav obsedeni z njo. Si bodo lahko s tem priročnikom tudi sami pomagali ali je pedagoško vodstvo nujno potrebno?
Priročnik je namenjen tudi staršem, da lahko otroka že od malih nog spodbujajo k ustvarjanju. V njem je opisanih veliko motivacijskih postopkov. Če starši in učitelji od malega spodbujajo otroka, bodo
lahko večkrat uporabili priročnik. začeti pa je treba že od malega, kot pri slikanju. K tej dejavnosti otroke spodbujamo že od malega - izobraževanje se torej ne začne v likovnih šolah ali na akademiji. Le spodbujajmo otroke od malega. Kot je storil to Mozartov oče in še kdo. Prav zato je veliko del nastalo, ko je bil Mozart še majhen in ne po 20. letu, kot pretežno nastajajo dela danes, ko skladanje kot predmet začnejo poučevati šele na akademiji. Dobro je začeti mlad, čeprav sem sama začela šele pri tridesetih, kar pa po svoje dokazuje, da ni nikoli prepozno.
Dragocenost priročnika je torej v spodbujanju ustvarjalnosti, ne zgolj v učenju not, tehnik ...
Temelj priročnika je razvijanje lastne ustvarjalnosti, pomoč pri izražanju lastnih občutij. Je pa zanimivo, da večina najraje ustvarja z glasom. petje je prvo. Že v vrtcu otroci prepevajo svoje pesmice.
Zanimivo je, da večina skladbic nastane tako, da otroci želijo uglasbiti svoje pesmice. Večinoma raje pojejo in igrajo, kot da bi zgolj igrali. Priročniku je priložen DVD, na katerem otroci zaigrajo in zapojejo svoje pesmice, ki so nastale pri pouku in počitniških ustvarjalnih delavnicah Viva creativa
Branko Stamejčič